Sunday, May 18, 2008

Hanya Islam dapat angkat Martabat Melayu - Hadi Awang

Pada 6 Mei 2008 Hadi Awang di Harakah Daily berkata "Hanya Islam dapat angkat martabat Melayu". Bagi seorang yang menganggap dirinya ulamak sepatutnya berasa malu dengan apa yang dikatakan. Kata-kata Kapal Singh yang menolak terus kerajaan Malaysia sebagai sebuah negara Islam tidak langsung dibantah oleh Hadi Awang. PAS sanggup halalkan babi dan mengharamkan Hadari. Kenapa PAS sanggup menjual prinsinya hanya untuk mendapat kuasa yang tak mungkin ia perolehi. Seandainya UMNO tewas DAP jua yang akan memerintah walaupun Malaysia diketuai oleh Melayu.


Perak dan Selangor Melayu hanya menjadi alat kepada DAP. Setiap keputusan yang dibuat oleh kerajaan negeri mesti ada kelulusan daripada DAP. Dimanakah kekuatan orang Melayu. Hinggakan babi terpaksa dihalalkan di Selangor dan Islam hadari diharamkan ini adalah semata-mata untuk mendapat sokongan kaum Cina. Tidak sepatutnya Melayu PAS dan PKR tunduk kepada DAP. Jika diperhatikan hanya pemimpin UMNO sahaja yang mempertahankan hak orang Melayu, Melayu PAS dan PKR langsung tidak membantah segala tuntutan DAP menghapuskan keistimewaan orang Melayu termasuk DEB yang selama ini membantu Orang Melayu berjaya dalam beberapa bidang.

1 comment:

mat_terab said...

Babi memang halal bagi orang bukan islam.....
kenapa kita harus rujuk kepada orang bukan islam seperti karpal singh dalam menegakkan hukum islam kenapa tidak rujuk para ulama dan mufti....?
adakah mereka ini lebih arif tentang islam berbanding dengan ulama dan mufti....?